|
Luxus és parti
egyszerre? Igen!
Utazás Brnoba
az élményvonatok következő
generációjával
|
|
Augusztus
29-et írunk – egy kellemes, késő
nyári szombat. Reggel 6 óra van,
ébredezik a város, gyülekeznek az utasok
a kelenföldi vasútállomáson.
A megszokott járatok sorát egyszer csak egy igen
tekintélyes expresszvonat érkezése
töri meg, begördül a 15.
vágányra az első, tisztán
MÁV Rail Tours ülőhelyes kocsikból
álló élményvonat.
A MÁV-csoport legújabb tagja: Rail Tours
A szépen felújított, patyolat tiszta,
új arculatú Revvivo
kocsikról már messziről látni, hogy
valami egészen új kezd kibontakozni,
így még a megszokottnál is nagyobb
érdeklődéssel várja mindenki az
indulást. Nézzük hát, milyen
lett az új élményvonat!
Ahogy a vonat elhagyja az állomást, egyből
feltűnik a csendes és kiváló
futás, a légrugós,
tárcsafékes forgóvázak
gondoskodnak a sima útról. A klíma
halkan duruzsol, ez immár a 2. osztályon is
alapfelszereltség, az ideális
hőmérséklet mindenkinek jár. A győri
fővonalra kiérve a vonatmenedzser köszönti
az utasokat, elhangzanak a legfontosabb tudnivalók, majd
érkezik az üdvözlőitalt
kiváltó különleges
édesség, a pálinkás
csokikocka.
Az 1. osztályú kocsit a korábban
megismert Pullmann Club helyett immár Panoráma
néven találjuk meg a
kínálatban, ami nem véletlen: a
hatalmas ablakok egészen különleges
utazási élményt
biztosítanak. A jegyár továbbra is
tartalmazza az utazás teljes időtartama alatt a
korlátlan ásványvíz
és forró ital fogyasztást, ezek
felszolgálásáról
és igény szerinti folyamatos
utántöltéséről a
dedikáltan itt sürgő-forgó 1.
osztályú utaskísérők
gondoskodnak. Tőlük egyébként az
étkezőkocsi
kínálatából más
ételek és italok is rendelhetők, amelyet az
ülőhelyen fel is szolgálnak.
1. osztályú kényelem
Az 1. osztályú menetjegy ára
tartalmazza a reggelit: frissen készített omlett,
főtt virsli, illetve croissant szerepel az étlapon, amely
mellé gyümölcslevet is kapunk. A reggeli
felszolgálása az utas
kívánsága szerinti időben
történik, tehát akinek a hajnali 6
óra még korai, nyugodtan várhat kicsit
az étkezéssel.
Jegyárban foglalt reggeli - frissen, finoman
Újdonság a 2+ osztály, amely itt
és most még hagyományos 2.
osztályként futott, azonban hamarosan
élesben is debütál az új
kocsiosztály. Ennek lényege, hogy az
üléselrendezés a 2. osztályra
jellemző 2+2, viszont 1. osztályú kocsiban
elérhetővel megegyező, extra lábteret kap
mindenki, emellett nagyméretű asztalok is
rendelkezésre állnak. A Comfort nevet viselő
kocsi egyik végén
önkiszolgáló bisztró szakasz
található kizárólag a 2+
osztály utasai számára, itt majd a
jegyárban foglalt egyszerűbb harapnivalókat,
édességeket és forró
italokat lehet kiváltani az
automatákból.
Újdonság a 2+ kocsiosztály
megjelenése: 1. osztályú
lábtér, 2. osztályú
ülésekkel
A klasszikus 2. osztályú kocsik
elrendezése a megszokott, de a minőség itt is
emelve lett, hiszen korábban klíma csak a
magasabb osztályokon volt. A jegyár itt
étkezést nem tartalmaz, de a vonatban
közlekedő étkezőkocsik mindenki
számára nyitva állnak, akik
szeretnének valamit fogyasztani.
A vonatban elérhető a méltán
népszerű Orfeum bulikocsi, ahol már az
odaútban jó a hangulat, a zenéről DJ
gondoskodik, a tánchoz pedig akár csapolt
sört is ki tudunk kérni a kocsiban. A remek
hangulatot kicsit beárnyékolja, hogy a
szakavatottak már tudják: az Orfeum kocsi ideje
lejárt, ezzel az utolsó úttal
búcsúzik az
élményvonatoktól, vagyis ezek
utasaitól. Helyét hamarosan modernebb, a Revvivo
flottába tartozó bárkocsi veszi
át, ahol reméljük, legalább
ugyanennyi jó buli lesz.
Kellemes környezetben gyorsan repül az idő, szinte
észre sem vesszük, máris
Csehországban vagyunk. A vonatszemélyzet
csapatát profi idegenvezető is erősíti, aki
Brnohoz közeledve sok hasznos
információval ellátja a vonat utasait
a helyi szokásokról, legfontosabb
látnivalókról, étel
specialitásokról, és
természetesen a helyi sörökről.
Érdekesség, hogy Brnoban a sör annyira
alaptermék, hogy a legtöbb esetben
olcsóbban jutunk fél liter
sörhöz, mint ha ugyanennyi
üdítőt, vagy vizet vennénk.
Brno főpályaudvarára begördülve
szép napot és kellemes
időtöltést kíván a
személyzet a hangosbemondón keresztül,
élvezzük ki a szabadságot,
amíg lehet – hiszen vészesen
közeledik a határzár, ez az
utolsó nemzetközi utazás a
Nosztalgiánál a szeptemberi
zárás előtt.
Brno főpályaudvarán a tekintélyes
szerelvény
A város felfedezésére
kiváló lehetőséget
kínál a sörvillamos, ami a kialakult
járványhelyzet miatt egy ideje már nem
közlekedik, de a MÁV Nosztalgia
kérésére kivételesen most
mégis forgalomba állt. A belülről
teljesen átalakított villamoson – a
városi közlekedésben szokatlan
módon – bisztró szakasz kapott helyet
sörcsappal, emellett a járművön
mosdó is található, hiszen ez a
sör fogyasztása után nem árt.
A sörvillamos utasforgalmi okból nem áll
meg sehol, csak az előzetes foglalással rendelkező utasok
vehetik igénybe, így a kényelmes
városnézés és a kellemes
hangulat garantált. A jegyár tartalmaz
két korsó Starobrno sört, melynek
elfogyasztása közben magyar nyelvű
idegenvezetés is hallható.
Sörvillamos
Bisztró szolgáltatás villamoson - nem
gyakori látvány
A hangulat kellő megalapozására is
kiválóan alkalmas sörvillamos
után egyéni
városnézés következik, de a
látnivalók felfedezéséhez
minden segítséget megkaptunk a Nosztalgia
csapatától, már csak össze
kell válogatni, hogy mi is fér bele az időbe.
Érdemes venni egy pár órára
érvényes helyi jegyet, így villamossal
és más közlekedési
eszközökkel gyorsabban el lehet jutni a
város különböző pontjaira.
Az egésznapos városnézés,
és persze sörözés
után a főpályaudvar 1.
vágányán várta az utasokat
a Pivo expressz, ahol a személyzet indulásra
már mindent előkészített, az
étkezőkocsik környékét a
készülő vacsora illata tölti be. Finom
ételekből most sincs hiány, mi más is
lehetne az első fogás Brnoból
hazafelé, mint egy ízletes
sörös sajtkrémleves. A leves
elfogyasztása után a kért időpontban
érkezik az 1. osztályú utasoknak a
jegyvásárláskor
kiválasztott főétel, de természetesen
az étkezőkocsikba most is bármikor
bárki betérhet.
Jegyárban foglalt vacsora
A vacsora
és egy kis pihenő után érdemes
ismét az Orfeum kocsi felé venni az
irányt, sötétedés
után a kilátás már
úgysem annyira érdekes, helyette
folytatható a sörözés
és a buli. A vonaton mindenki megtalálja a
számára megfelelő kocsit, aki a hangos
zenét és a villódzó
fényeket szereti, az Orfeumban érezheti
jól magát, aki inkább a
barátokkal, ismerősökkel beszélgetne
néhány Brnoból hozott, vagy a
fedélzeten megvett sör mellett, a 2.
osztályon ezt megteheti, aki pedig csendre és
nyugalomra vágyik, azok számára ott az
1. osztály.
Orfeum bulikocsi
Egyszer
minden utazás véget ér, a
táncnak, zenének és
sörözésnek véget vet a
hangosbemondás, mivel rövidesen
Budapest-Kelenföld
végállomásra
érkezünk. A személyzet
búcsúzásában kis
szomorúság is megbújuk, hiszen a
határzár miatt ki tudja, mikor lehet
legközelebb ismét nemzetközi
élményvonaton köszönteni az
utasokat. Az viszont biztos, hogy az új
élményvonat bevetésre
készen áll, az első út jól
vizsgázott, várjuk a folytatást!
2020.11.05.
|
|
|
|
|
|
|
|
|