főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         

Újra vár a balatoni nyár!
Friss hírek az idei balatoni nyári menetrendről
 
Ezen az oldalon a 2015-ös nyári balatoni menetrenddel kapcsolatos híreket, információkat olvashatnak. Mivel a menetrendek még nem véglegesek, ezért előfordulhat, hogy az itt leírtak mégsem valósulnak meg. Újabb információ esetén frissítjük az oldalt, az új információk mindig a régi bejegyzések fölött fognak megjelenni.


2015.04.30 - Előzetes információk

Közlekedik a június, ezért egyre több információt lehet tudni a várva-várt balatoni nyári menetrendről. Mivel ez egyelőre nem lett meghirdetve, ezért az itt leírtak még akár többször is változhatnak, a friss hírekről folyamatosan tájékoztatjuk Önöket!

A déli parton gőzerővel zajlik a felújítás, de nyáron már nem kell pótlóbusszal utazni, addigra átadják a pályát. A munkák ősszel ismét újraindulnak, viszont a nyári szezonban nem kell korlátozni a forgalmat, egyedül Székesfehérvár állomás átépítése miatt kell kapacitáskorlátozásra számítani. Az északi parton szintén végeznek addigra a kisebb karbantartásokkal és felújításokkal, azaz minden adott a szezon indulásához.


Nohabos Tekergő gyorsvonat 2014 nyarán

Újdonság, hogy a tervek szerint a déli part gyorsvonatai zárt szerelvényként, Budapest és Keszthely között közlekednek majd, nagykanizsai vonatrész nélkül. A balatonszentgyörgyi stokkozás megszűnésével kicsit csökken a menetidő, és a zavarérzékenység, illetve a Déliben sem kell minden vonat szerelvényét rendezni, ami egy esetleges késés esetén nagy előny. A vonatban a tervek szerint lesz 1 vagy 2 InterCity kocsi (reméljük, ezekből az egyik – legalább részben – 1. osztályú lesz, bár erről még nincs semmi információnk), egy Utasellátó étkezőkocsi (valószínűleg WRRee), Halberstadti kocsik, és egy Halberstadti vezérlő. Felmerült az az ötlet, hogy ezekben a vonatokban nem közlekedne nagy kapacitású poggyászkocsi (Ds, vagy Bd), helyettük a vezérlőkocsiban és egy Bydee kocsiban lenne összesen 16 kerékpárhely. Ez véleményünk szerint még erősen megfontolandó, mivel sokszor az eddig biztosított 44 kerékpárhely (Bd + két Bydee a nagykanizsai és a keszthelyi részen) is kevés volt, ráadásul a Halberstadtik többcélú tere inkább a rövidebb távolságú utazásoknál kedvező (nincsenek kampók), és a rakodás is lassabb a külön rakodóajtó hiánya miatt.


 
Egyes sebesvonatok, és a hétvégi sűrítő gyorsvonatok a tervek szerint Flirt motorvonatokkal lesznek kiállítva, ami részben jó, részben rossz hír. Jó olyan szempontból, hogy a Flirtek klímásak, ezért ilyen szempontból kellemesebb az utazás, ugyanakkor ezek a motorvonatok személyvonati kivitelűek, ezért távolsági forgalomra nem igazán alkalmasak (különösen hosszabb távon feláras gyorsvonatként).

Az északi parton a Kék Hullám sebesvonatok menetrendje és összeállítása nagyjából változatlan marad, továbbra is gépcsere nélkül közlekednek majd (korábban voltak olyan hírek, hogy vége a dízelezésnek a 30a-n, de úgy tűnik, ez a probléma megoldódott).

Tavaly sajnos a Katica sebesek szereplése nem egészen úgy sült el, ahogy azt szerették volna, az új biztosítóberendezés sokszor zavarba került a Desirok miatt, ezért a vonatok nagy része székesfehérvári átszállással közlekedett, Fehérvárig Flirtekkel lehetett utazni. Felmerült, hogy a Desirok helyett a Katica sebesek szerelvénye Csörgős ingákból legyen kiállítva, de erre dízelmozdonyból sem lenne elég, és a kocsik minősége is visszalépés lenne a Desirohoz képest. A következő gondolat a zónázó rendszerű közlekedés ideiglenes szüneteltetése volt, vagyis a Kék Hullámok álltak volna meg mindenütt a tó partján. Ez viszont jelentős menetidő növekedést eredményezne, és a zsúfoltság is nőne, ezért szintén nagy visszalépés lenne az eddigiekhez képest. Végül a legújabb tervek szerint maradnának a Katicák, de kerülő útirányon át, Pusztaszabolcs és Börgönd felé közlekednek majd, így elkerülik a problémás 30a vonalat.









 
Vonatösszeállítás