|
Újabb 21
motorvonat
érkezhet a MÁV-Starthoz
Hamarosan indul a
közbeszerzés 6+15 új villamos
motorvonatra
|
|
A
november ötödikei Magyar
Közlönyben
megjelent információk
alapján ismét új motorvonatok
érkezhetnek a
MÁV-Starthoz, a Kormány
jóváhagyta a
projekt műszaki tartalmát, valamint megbízta a
nemzeti
fejlesztési minisztert a közbeszerzési
eljárás azonnali
elindításával. A
beszerzés során 6, plusz opcionálisan
15
új, személyvonati kivitelű villamos motorvonat
érkezhet a MÁV-Starthoz a
közeljövőben.
Még meg sem érkezett a 42 Flirt, hamarosan
újabb
közbeszerzés indul
Mivel a közbeszerzés még nem lett
kiírva,
ezért a járművek jellegét (pl.:
hány
részes) még nem lehet tudni, így
egyelőre azt sem
lehet megmondani, hogy milyen típus érkezik. Az
új villamos motorvonatok között
Magyarországon
jelenleg a Stadler Flirt az egyeduralkodó, azonban a
szabványok változása miatt a
nálunk ismert
Flirt verzióval idén kiírt tenderen
már nem
lehet indulni. Az új generációs
Flirtek ugyan sok
szempontból nagyon hasonlítanak az itt
közlekedőkhöz, mégis új
típusengedélyt kell szerezniük,
tehát a
Stadler sem tud most sokkal rövidebb határidőt
vállalni, mint más gyártó
(a jelenleg
beszerzés alatt álló 42
Flirtnél
gyakorlatilag másnak esélye sem
volt, mivel egyedül a Stadlernek közlekedett
típusengedéllyel rendelkező vonata
Magyarországon). Ennek ellenére
esélyes a tenderen az új TSI
szabványoknak is megfelelő Flirt3:
Új generációs Flirt3 motorvonat - az
egyik
lehetséges nyertes
Új Flirt utastér - balra a DB Regio most
beszerzett
motorvonatának 2. osztálya, jobbra a ŽS
járművének 1. osztálya.
Utóbbiban
kényelmes ülések, nagy asztal,
és
padlószőnyeg is található.
A 2+2 üléselrendezés
Németországban
elfogadott, nálunk itt inkább a 2+1 a nyerő.
2008-ban mutatta be a Siemens a Desiro motorvonatok legújabb
generációját, melyből az
Angel Trains (a legnagyobb európai
járműbérléssel foglalkozó
cég), az SNCB/NMBS (Belga Vasút), az RZD (Orosz
Vasút) és az ÖBB (Osztrák
Vasút) is rendelt. A típus előnye a jó
ár/teljesítmény arány
mellett, hogy a szerelvény hossza rugalmasan
variálható, a mellékkocsik
száma ugyanis - a BDV motorvonatokhoz hasonlóan -
könnyen változtatható.
Desiro ML motorvonat az ÖBB részére
[látványterv: Siemens - ÖBB]
A Bombardier Talent2-es motorvonata a 2008-as InnoTrans
szakkiállításon mutatkozott be,
azóta 295 szerelvényre érkezett
megrendelés, a DB Regionál egyre több
ilyen jármű közlekedik. A típus
körülbelül 250 alváltozatban
rendelhető, 2-től 6 részes kivitelig
személyvonatitól IC minőségig szinte
bármi elképzelhető.
Talent2 motorvonatok a DB Regionál
Az Alstom Coladia Continental motorvonat első
változatából 2008 és 2010
között összesen 141 darabot rendelt a DB
Regio
és különböző
magánvasutak. Az új TSI
ütközésvédelmi
szabványoknak megfelelő változat a 2014-es
InnoTrans-on lett bemutatva, ebből a változatból
28-at rendelt a DB Regio, 29+13 darabot a VMS, és
20 darabot a ZGB közlekedési
szövetség (fotón
látható).
Alstom Coladia az InnoTrans kiállításon
Friss fejleményekért, új
információkért figyelje honlapunkat
és Facebook oldalunkat!
2014.11.06.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vonatösszeállítás |
|
2009
- 2014 |
|
|