főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Újabb 21 motorvonat érkezhet a MÁV-Starthoz
Hamarosan indul a közbeszerzés 6+15 új villamos motorvonatra
 
A november ötödikei Magyar Közlönyben megjelent információk alapján ismét új motorvonatok érkezhetnek a MÁV-Starthoz, a Kormány jóváhagyta a projekt műszaki tartalmát, valamint megbízta a nemzeti fejlesztési minisztert a közbeszerzési eljárás azonnali elindításával. A beszerzés során 6, plusz opcionálisan 15 új, személyvonati kivitelű villamos motorvonat érkezhet a MÁV-Starthoz a közeljövőben.


Még meg sem érkezett a 42 Flirt, hamarosan újabb közbeszerzés indul

Mivel a közbeszerzés még nem lett kiírva, ezért a járművek jellegét (pl.: hány részes) még nem lehet tudni, így egyelőre azt sem lehet megmondani, hogy milyen típus érkezik. Az új villamos motorvonatok között Magyarországon jelenleg a Stadler Flirt az egyeduralkodó, azonban a szabványok változása miatt a nálunk ismert Flirt verzióval idén kiírt tenderen már nem lehet indulni. Az új generációs Flirtek ugyan sok szempontból nagyon hasonlítanak az itt közlekedőkhöz, mégis új típusengedélyt kell szerezniük, tehát a Stadler sem tud most sokkal rövidebb határidőt vállalni, mint más gyártó (a jelenleg beszerzés alatt álló 42 Flirtnél gyakorlatilag másnak esélye sem volt, mivel egyedül a Stadlernek közlekedett típusengedéllyel rendelkező vonata Magyarországon). Ennek ellenére esélyes a tenderen az új TSI szabványoknak is megfelelő Flirt3:


Új generációs Flirt3 motorvonat - az egyik lehetséges nyertes


Új Flirt utastér - balra a DB Regio most beszerzett motorvonatának 2. osztálya, jobbra a ŽS
járművének 1. osztálya. Utóbbiban kényelmes ülések, nagy asztal, és padlószőnyeg is található.
A 2+2 üléselrendezés Németországban elfogadott, nálunk itt inkább a 2+1 a nyerő.

2008-ban mutatta be a Siemens a Desiro motorvonatok legújabb generációját, melyből az Angel Trains (a legnagyobb európai járműbérléssel foglalkozó cég), az SNCB/NMBS (Belga Vasút), az RZD (Orosz Vasút) és az ÖBB (Osztrák Vasút) is rendelt. A típus előnye a jó ár/teljesítmény arány mellett, hogy a szerelvény hossza rugalmasan variálható, a mellékkocsik száma ugyanis - a BDV motorvonatokhoz hasonlóan - könnyen változtatható.


Desiro ML motorvonat az ÖBB részére [látványterv: Siemens - ÖBB]

A Bombardier Talent2-es motorvonata a 2008-as InnoTrans szakkiállításon mutatkozott be, azóta 295 szerelvényre érkezett megrendelés, a DB Regionál egyre több ilyen jármű közlekedik. A típus körülbelül 250 alváltozatban rendelhető, 2-től 6 részes kivitelig személyvonatitól IC minőségig szinte bármi elképzelhető.


Talent2 motorvonatok a DB Regionál

Az Alstom Coladia Continental motorvonat első változatából 2008 és 2010 között összesen 141 darabot rendelt a DB Regio és különböző magánvasutak. Az új TSI ütközésvédelmi szabványoknak megfelelő változat a 2014-es InnoTrans-on lett bemutatva, ebből a változatból 28-at rendelt a DB Regio, 29+13 darabot a VMS, és 20 darabot a ZGB közlekedési szövetség (fotón látható).


Alstom Coladia az InnoTrans kiállításon

Friss fejleményekért, új információkért figyelje honlapunkat és Facebook oldalunkat!

2014.11.06.

 
Vonatösszeállítás
2009 - 2014