főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Gőzössel Kassára és Pozsonyba, megújuló járművek, változások Istvántelken
Fejlesztések a MÁV Nosztalgiánál
 
Csupa jó híreket lehet hallani mostanában a MÁV Nosztalgia háza tájáról, felsorolni is nehéz őket. Kezdjük az egyik legfontosabb, hosszú távú beruházással: a MÁV Nosztalgia megvásárolta az Istvántelki Járműjavító berendezéseit, így az idei év második felétől gazdaságosabban, és sokkal jobb hatásfokkal folytatható a nosztalgia járművek karbantartása. Az itt lévő gépek segítségével a felújítások is jobban haladnak majd, sok jármű szempontjából a 2015 a megújulás éve. A tervek szerint hamarosan csoportos látogatásokat is szerveznek Istvántelekre, így bárki megismerkedhet az itt tárolt muzeális értékű járművekkel.

Nem rég befejeződött az M40 114-es Púpos felújítása, az eredeti színterv szerint fényezett gép már az utolsó engedélyekre vár, utána forgalomba is állhat. Mindenképp lesz vele egy fotósvonat, de más nosztalgiavonatok élén is feltűnhet. Mivel a felújítások finanszírozásához bevétel is kell, a mozdony - a Nohabokhoz hasonlóan - a tehervonatok továbbításában is részt fog venni. Az M61 006-os Nohab is megújul az idén, jelenleg Miskolcon, a Bobó kft-nél dolgoznak rajta.

Április 18-án a Bakonyba utazhatunk gőzvontatású vonattal, ezt a korábbi évekhez hasonlóan a 109 109-es gép fogja vontatni, szerelvénye 7 nosztalgiakocsiból áll majd.


109 109 a Bakonyban

Hamarosan újabb üzemképes gőzmozdonnyal bővül a nosztalgia flotta, tavaszra elkészül a 242 001-es gép felújítása, amely április 19-én egy kassai vonat élén fog bemutatkozni. Ennek a járatnak a szerelvénye nosztalgiakocsikból fog állni (ABaü 630, ABa 305, Caü 821, WR 252), tehát fotótémának sem lesz utolsó.

Nyár elején újra száll a 424-es, a 424 247-es gőzös Pozsonyba fogja repíteni utasait június 13-án. Ezen a vonatok az ABaü 630, ABa 305, WR 252, AcBc 005, Caü 821, Cmn és WR 425 kocsiban lehet majd utazni.

Közben megújul a Da sörkocsi (SR 89-20 404), ez várhatóan a Bakonyvasút napjára, április 18-ra fog elkészülni. Az élményvonatok hasonló funkciójú kocsija, az Orfeum is teljes belső felújítást kap, így még jobb körülmények között lehet majd táncolva tölteni az utazást. Sőt, a népszerű kocsi zsúfoltságának csökkentésén is dolgoznak, de erről egyelőre nem árult el részleteket a MÁV Nosztalgia.

A Schlieren kocsik beszerzése óta ritkábban lehetett a kormányzati kocsikkal utazni, a jövőben ez is változni fog. Kezdésként felújítják az Ezüstnyíl kormányzati motorvonat előfutóját, ezzel június 20-án Balatonfüredre lehet utazni Levendula expresszként. Az előfutó motorkocsi után szintén kormányzati állagba tartozó Turán szalonkocsik fognak közlekedni, ezek ritkán vehetők igénybe utasként, érdemes kihasználni az alkalmat. Még idén elkezdődik a háromrészes Ezüstnyíl felújítása is, ha minden igaz, ez szeptemberre fog elkészülni. Közben kisebb felújítások is folynak, például átalakítják két nosztalgia hálókocsi fűtési rendszerét, így az elavult széntüzelés helyett villamos fűtésről is üzemelhetnek (erre elsősorban a teheráni Golden Eagle Danube expresszeken van szükség)


Ezüstnyíl motorvonat

2015.01.29.

 
Vonatösszeállítás
2009 - 2014