|
MÁV-Start |
|
ABpmot 426 (Desiro) sorozatú motorvonatok |
|
|
Tulajdonos
vasúttársaság |
H-START
ABpmot - BDpmot
95 55 x4-26
001-023 |
|
Állaglista
adatok |
|
|
|
|
|
|
|
12
|
|
98 (+13)
|
|
120
km/h
|
23 db
|
|
Külső
megjelenés |
Utastér
jellege, férőhely
|
Engedélyezett
sebesség |
Darabszám |
Vonatnem |
1.
osztály
Utastér: ülőhelyes
Elrendezés: termes
Szakaszok száma: 2
Ülőhelyek
száma: 12
Helyszámozás: 11-26
|
|
Utastér
kialakítása
Szakasz szélesség: xxx cm
Lábtér mérete: xxx cm
|
2.
osztály
Utastér: ülőhelyes
Elrendezés: termes
Szakaszok száma: 13
Ülőhelyek
száma: 98
Helyszámozás: 31-158
|
|
Utastér
kialakítása
Szakasz szélesség: xxx cm
Lábtér mérete: xxx cm
|
2.
osztály
többcélú tér
Utastér: ülőhelyes
Elrendezés: termes
Szakaszok száma: 3
Ülőhelyek
száma: 13
Kerékpárhely: 4
Helyszámozás: nincs
|
|
|
Jellemző
honállomás(ok): |
• Budapest-Északi |
Jelenlegi és korábbi
változatok
|
Gyártó
|
Siemens, Krefeld (Németország)
|
Gyártási
év
|
2003-2006
|
P |
Új pályaszám |
|
Pályaszámváltozás éve |
2014 |
|
↑ |
H-START
95 55 x4-26 001-023
ABpmot - BDpmot
|
2014 - |
|
120
km/h |
23 db |
|
Külső
megjelenés |
Pályaszám |
Évszám |
Utastér
jellege
|
Engedélyezett
sebesség |
Darabszám |
Vonatnem |
|
2014-től
a motorvonatok pályaszáma 63-42-ről x4-26-ra változott. Az A jelű,
ABpmot sorozatú rész középszáma 14-26, a B jelű, BDpmot sorozatjelű
rész középszáma 24-26 lett. |
|
↑ |
H-MÁV / H-START
95 55 63-42 001-023
ABpmot - BDpmot
|
2003 - 2014 |
|
120
km/h |
23 db |
|
Külső
megjelenés |
Pályaszám |
Évszám |
Utastér
jellege
|
Engedélyezett
sebesség |
Darabszám |
Vonatnem |
|
2007-től a VKM H-START. |
Műszaki adatok
Ütközők
közötti hossz
|
41700 mm |
Legkisebb
bejárható ívsugár |
125
m
|
Kocsiszekrény
hossz
|
20350 mm |
Saját
tömeg |
70,4 t
|
Forgócsap
távolság
|
16000 mm |
Összes
tömeg |
80,4 t
|
Ütköző
magasság
|
1060 mm |
Féksúly |
R: 126 t
|
Kocsimagasság
|
3819 mm (kipufogóval 4229 mm) |
Gépi berendezés |
MTU PowerPack |
Padlómagasság
|
575 / 1250 mm |
Dízelmotor |
MTU 6R183 TD 13 H |
Kocsiszélesség
|
2830 mm |
Dízelmotor teljesítménye |
275 kW |
Forgóváz
tengelytávolság
|
1900 mm (hajtott), 2650 mm (futó) |
Hajtómű
|
ZF Ecomat 5 HP 600 (5 fokozat)
|
Ütköző
típusa
|
nincs |
Vonókészülék
típusa
|
központi ütköző-vonókészülék: Scharfenberg 10 |
Fékszerkezet:
Fékrendszer
|
MRP
- R+Mg A (D), Mannesmann Rexroth Knorr tárcsás
fékberendezés hajtóműfékkel
kiegészítve |
Kormányszelep
|
WS 110 |
Fékhenger |
SAB-WABCO 10" |
Fékező szelep |
PBA 82H |
Kézifék
|
rugóerő-tárolós |
Ajtók
típusa:
Feljáró
ajtó |
kétszárnyú, kifelé nyíló
lengő-tolóajtó (villamos hajtású
kimozduló lépcsőszerkezettel) |
Vezetőállás ajtó |
egyszárnyú, kifelé nyíló, biztonsági üveg |
WC-mosdó ajtó |
teli ajtó (íves, kézi működtetésű) |
1.-2. osztály szakaszajtó |
egyszárnyú, lengő üvegajtó |
Ablakok
típusa:
Utastér |
keret
nélküli, tömítőpasztával
rögzített fix és billenő, külső üveg 6 mm,
belső üveg 7 mm vastag |
WC
és előtér |
nincs ablak |
WC - mosdó:
Jelleg |
zárt rendszerű WC (állomásokon és
megállóhelyeken állva is használható) |
Kialakítás |
n. a. |
Tartozékok |
kisméretű
kézmosó, szappanadagoló, papírtörölköző tartó,
hulladékgyűjtő, tükör |
Víztartály |
200 l |
Energiaellátás:
Fedélzeti hálózat |
24V-os DC |
Akkumulátorok |
savas |
Fűtés -
hűtés - szellőzés:
Funkció |
fűtés, hűtés, szellőzés |
Jelleg |
hagyományos melegvízfűtés, kiegészítő légfűtéssel |
Kialakítás |
KONVEKTA gyártmányú tetőre épített berendezés |
Szabályozás |
automata vezérlés |
Világítás:
Utastér |
poggyásztartóba integrált fénycső |
WC |
pontszerű világítótest |
vezetőállás |
pontszerű világítótest |
Külső világítás |
UIC 534-nek megfelelő, háromszög alakban elhelyezett felső és alsó fényszórók |
Külső
fényezés:
Anyag |
poliuretán
bázisú kétkomponenses
zománcfesték, oldószeres |
Alváz |
RAL
7012 bazaltszürke |
Oldalfal |
RAL 3020 közlekedési vörös |
Oldalfal alsó sáv |
RAL
7035 világosszürke |
Ablakok
fölötti sáv 1. osztályon |
RAL 1017 sárfánysárga |
Ajtó |
RAL
7035 világosszürke |
Tető |
RAL
7012 bazaltszürke |
|
|
|
|