|
MÁV-Start |
|
Bpmz 20-71 sorozatú
személykocsik |
|
|
Tulajdonos
vasúttársaság |
H-START Bpmz 61 55 20-71 000-023 |
Fotógaléria |
Állaglista
adatok |
|
|
|
|
|
|
80 |
|
160 km/h
|
24 db
|
|
Külső
megjelenés |
Utastér
jellege, férőhely
|
Engedélyezett
sebesség |
Darabszám |
Vonatnem |
|
Gyártó
|
DWA, Ammendorf és Bautzen (Németország)
|
Gyártási
év
|
1994-1995 |
|
Felújítás
helyszíne |
Nem ismert |
Felújítás
éve |
Nem ismert |
|
H-START
61 55 20-71 000-023
Bpmz
|
xxxx - |
|
160
km/h |
24 db |
|
Külső
megjelenés |
Pályaszám |
Évszám |
Utastér
jellege
|
Engedélyezett
sebesség |
Darabszám |
Vonatnem |
|
A
kisebb esztétikai felújítás során a
kocsik új üléshuzatokat kaptak. (A huzatcsere
még nem történt meg mindegyik kocsinál)
A Bpmz kocsik egy része 2006 és 2007 között InterCityRapid vonatban közlekedett.
1999-ben a Bpm 20-70 076-os kocsi megkapta a balesetben
megsérült Apmz 10-71 006-os kocsi
klímaberendezését, így
pályaszáma Bpmz 20-71 023 lett. |
|
MÁV / H-START
61 55 20-71 000-023
Bpmz |
1994 - xxxx |
|
160
km/h |
23 db |
|
Külső
megjelenés |
Pályaszám |
Évszám |
Utastér
jellege
|
Engedélyezett
sebesség |
Darabszám |
Vonatnem |
|
2007-től a kocsik
oldalán MÁV-Start logó és
új
kocsiosztályt jelölő piktogram szerepel, a
VKM innentől H-START. |
Műszaki adatok
Ütközők
közötti hossz
|
26400
mm |
Legkisebb
bejárható ívsugár |
150
m
|
Kocsiszekrény
hossz
|
26100 mm |
Saját
tömeg |
45 t
|
Forgócsap
távolság
|
19000 mm |
Összes
tömeg |
51 t
|
Ütköző
magasság
|
1060 mm |
Féksúly |
P:54 t, (R):74
t, R:79 t, R+Mg: 110 t
|
Kocsimagasság
|
4050 mm |
Forgóváz
típusa |
GH-250-3 |
Padlómagasság
|
1250 mm |
Kerékpár
típusa |
Daxkmf 2 db féktárcsával
|
Kocsiszélesség
|
2825 mm |
Csapágyvezetés
típusa |
terelőkaros |
Forgóváz
tengelytávolság
|
2600 mm |
|
|
Ütköző
típusa
|
96-jellegű, csonkított ütközőtányér (gyűrűrugós vagy KX-ZP2 elasztomer) |
Vonókészülék
típusa
|
nem
átmenő, gyűrűrugós
|
Fékszerkezet:
Fékrendszer
|
KE
- PR -Mg(D) két átmenő 1"
légvezetékkel, LH3K
típusú
végelzáró
váltóval
|
Kormányszelep
|
KEOa KM(p) - E/6M
|
Nyomásmódosító
|
EB3 - S/L |
Csúszásgátló
|
GV - 17 |
Rudazatállító
|
SAB
önműködő |
Fékhenger
|
SAB
PB 10" féktárcsánként 1 db |
Vészfékszelep
|
NB6-4T |
Kézifék
|
golyós
bowden, SAB PBAM fékhengerrel (egy forgóváz) |
Sínfék |
KNORR IG 03 723 vagy BS1 125 379 F 10C |
Ajtók
típusa:
Feljáró
ajtó |
IFE
- lengő-tolóajtó elektro-pneumatikus
működtetéssel |
Átjáró
ajtó |
IFE -
kétszárnyú
tolóajtó elektro-pneumatikus
rásegítővel |
Bejáró
ajtó |
aluminium keretes, felül üvegezett önműködő tolóajtó |
WC
ajtó |
nyíló teli ajtó, dekoritlemez borítású |
Ablakok
típusa:
Utastér |
1400
x 950 mm (fix és billenő) |
WC |
800 x 950 mm (matt, billenő) |
WC -
mosdó:
Jelleg |
hagyományos
WC (állomásokon és
megállóhelyeken állva nem
használható) |
Kialakítás |
fém WC-csésze, levegő rásegítéses huzatzáróval |
Tartozékok |
kisméretű
kézmosó, Sapor szappanadagoló,
papírtörölköző tartó,
tükör, ékszerasztal,
hulladékgyűjtő |
Víztartály |
2 db,
400 l |
Energiaellátás:
Kialakítás |
többfeszültségű, EVB 55 kVA statikus |
Töltőberendezés
típus |
EVB, 6 kVA statikus |
Akkumulátor
típusa |
lúgos,
24V, 410 Ah |
Fűtés
-
hűtés - szellőzés:
Funkció |
fűtés,
hűtés, szellőzés |
Jelleg |
légfűtés,
légkondicionáló berendezés |
Kialakítás |
Friedmann-gyártmányú, egycsatornás, utánfűtő berendezéssel |
Fűtési
feszültség |
1000 V
16 2/3 Hz, 1500 V 50 Hz, 1500 V=, 3000 V= |
Szabályozás |
Ki
és bekapcsolás a
kapcsolószekrényből |
Világítás:
Teremvilágítás |
fénycső
(36 W, egyedi inverterrel) |
Előtér |
fénycső
(18 W) |
WC,
mosdó |
fénycső
(18 W) |
Kapcsolótábla |
izzó
(40 W) |
Végzárlámpa |
izzó
(40 W) |
Homlokszerelvények:
Átjáró |
gumihurkás |
Hídlás |
felhajtható
(bordás lemez,
felcsapódásgátlóval) |
Hangosítás |
UIC 568
szerinti hangosító berendezés
csatlás |
Villamos
fűtés |
sarus bekötésű villamos csatlás |
Külső
fényezés:
Anyag |
poliuretán
bázisú kétkomponenses
zománcfesték, oldószeres |
Alváz |
RAL
9011 grafit fekete |
Oldalfal |
RAL
5009 azúrkék |
500
mm-es sáv |
RAL
7038 achátszürke |
Ajtó |
RAL
7038 achátszürke |
Tető |
RAL
7031 kékesszürke |
|
|
|
|