főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Megkapták a végleges típusengedélyt az IC+ kocsik
Mostantól korlátozás nélkül, belföldön és külföldön is közlekedhetnek
 
Elérkezett az utolsó lépés: az előírt 250 ezer kilométeres utasforgalmi próbát is sikeresen teljesítették az IC+ kocsik, így megkapták a végleges típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, a kocsik tehát mostantól már a nemzetközi forgalomban is korlátozás nélkül részt vehetnek.


Az IC+ kocsi előtt (balról jobbra): Alscher Tamás – NKH vasúti főosztály, főosztályvezető,
Bíró József – NKH elnökhelyettes, Győri Gyula – NKH elnök, Dávid Ilona – MÁV Zrt. elnök-vezérigazgató, Zaránd György – MÁV-START Zrt. vezérigazgató [Fotó: MÁV Csoport]

A Szolnokon kifejlesztett és gyártott kocsik az európai átjárhatóságot biztosító TSI szabványoknak megfelelnek, az EuroCity követelményeket is teljesítik, így légkondicionáltak, 200 km/h sebességre alkalmasak, emellett modern utastájékoztató rendszerrel, konnektorokkal és WIFI-vel is fel lettek szerelve.

Most már minden feltétel adott a sorozatgyártáshoz, remélhetőleg hamarosan ez is elindul. Egyes tervek szerint először 160 km/h-s változatban készülnének a kocsik (elsősorban a belföldi forgalomra), majd később a 200-as járművek. A típus iránt egyébként már a DB (Német Vasút) részéről is mutatkozott érdeklődés, reméljük, lesznek külföldi megrendelések is.

Önök mit gondolnak a járművekről? Meg vannak elégedve az ülések kényelmével? Jó lett a színterv? És a belső színvilág? Mondja el véleményét Ön is kérdőívünk segítségével!



2015.06.03.

 
Vonatösszeállítás