|
Megkapták
a végleges típusengedélyt az IC+ kocsik
Mostantól
korlátozás nélkül,
belföldön és
külföldön is közlekedhetnek
|
|
Elérkezett
az utolsó lépés: az előírt
250 ezer kilométeres utasforgalmi
próbát is
sikeresen teljesítették az IC+ kocsik,
így megkapták a végleges
típusengedélyt a Nemzeti
Közlekedési
Hatóságtól, a kocsik tehát
mostantól már a nemzetközi forgalomban
is korlátozás nélkül
részt vehetnek.
Az IC+ kocsi előtt (balról jobbra): Alscher Tamás
– NKH vasúti főosztály,
főosztályvezető,
Bíró József – NKH
elnökhelyettes, Győri Gyula – NKH elnök,
Dávid Ilona – MÁV Zrt.
elnök-vezérigazgató, Zaránd
György – MÁV-START Zrt.
vezérigazgató [Fotó: MÁV
Csoport]
A Szolnokon kifejlesztett és gyártott kocsik az
európai
átjárhatóságot
biztosító TSI szabványoknak
megfelelnek, az EuroCity követelményeket is
teljesítik, így
légkondicionáltak, 200 km/h sebességre
alkalmasak, emellett modern
utastájékoztató rendszerrel,
konnektorokkal és WIFI-vel is fel lettek szerelve.
Most már minden feltétel adott a
sorozatgyártáshoz, remélhetőleg
hamarosan ez is elindul. Egyes tervek szerint először 160
km/h-s változatban
készülnének a kocsik (elsősorban a
belföldi forgalomra), majd később a 200-as
járművek. A típus iránt
egyébként már a DB (Német
Vasút) részéről is mutatkozott
érdeklődés, reméljük, lesznek
külföldi megrendelések is.
Önök mit gondolnak a járművekről? Meg
vannak elégedve az ülések
kényelmével? Jó lett a
színterv? És a belső
színvilág? Mondja el
véleményét Ön is
kérdőívünk
segítségével!
2015.06.03.
|
|
|
|
|
|
|
|
|