|
„Ez a
MÁV már nem az a MÁV” -
ismét ebédelhetünk az IC-n,
és lesz új kocsiosztály is
Végre elindult
a várva-várt IC+
sorozatgyártás!
|
|
„Ez
a MÁV már nem az a MÁV” - ezzel a mondattal
indult a közelmúltban egy
sajtóbeszélgetés az állami
vasúttársaság
vezérigazgatóságán. Úgy tűnik,
lassan valóban hihetünk ennek a kijelentésnek, az
utóbbi időszakban több örvendetes bejelentés
történt. Jön 40 darab emeletes, hatrészes KISS
motorvonat, sikeres volt a hazai környezetben egészen
újszerű TramTrain motorvonat beszerzés, sorra
készülnek a felújított kocsik, és
hosszú várakozás után elindult a Start
hivatalos Facebook oldala is.
Most egy újabb régóta várt dolog
vált valóra: elindult az InterCity Plusz
személykocsik sorozatgyártása a Start szolnoki
telephelyén. Sőt, nem is akármilyen kocsikról van
szó, a Fonódó Blogon megjelent cikk szerint egyből
két új típus kifejlesztésébe fogott
a vasúttársaság: az egyik egy alapvetően 2.
osztályú, de többcélú térrel,
és családbarát szakasszal
kiegészített kocsi lesz, a másik pedig egy
egészen újszerű jármű: lesz benne bisztró
szakasz, termes 1. osztály, fülkés 1.
osztály, sőt, még fülkés 1+ osztály is.
Prototípus 2. osztályú IC+ személykocsik
A már korábban elkészült CAF
étkezőhöz hasonlóan a speciális kocsikat az
enciánkék sáv megnyújtása, és
az abban elhelyezett piktogram jelzi, így a
többcélú teres kocsinál egy nagy bicikli
fogja jelezni, hogy hol kell keresni a
kerékpárszállításra alkalmas
szakaszt. Az ajtó nagyjából két
szakasznyival el lett tolva a kocsi belseje felé, a
kerékpárszállításra alkalmas
rész, és az akadálymentes mosdó így
a kocsivég felöli rövidebb részbe került.
Az utastérbe lépve három kerekesszékes utas
számára kialakított hely következik, majd
termes 2. osztályú szakasz jön. A kocsiban helyet
kapott még két családbarát fülke is,
itt a babakocsiknak is bőven marad hely.
Forrás: Fonódó Blog, rajz: MÁV-START
A másik típus akár a WSPz komfortkocsik
utódjának is tekinthető, több évtized
kihagyás után újra épül olyan kocsi,
amely az 1. osztály fölött álló
minőségi szintet képvisel. A két darab
négyszemélyes 1+ osztályú fülke egy
egészen újszerű szolgáltatást fog jelenteni
a MÁV-Startnál, a minőségérzékeny
utasok, és üzleti utazók valószínűleg
szeretni fogják. A kocsiban helyet kap egy kisebb bisztró
szakasz is, azaz végre visszatér az
Utasellátó a belföldi IC-ken is.
Természetesen egy ekkora konyhában nem lehet olyan
kínálatot fenntartani, mint például a
Hungária EC teljes értékű
étkezőkocsijában, de egyszerűbb ételek és
italok elkészítésére
tökéletesen alkalmas. Bízunk benne, hogy az
árak is a belföldi utasok
pénztárcájához igazodnak majd.
Szintén ebben a kocsiban lesz még két 1.
osztályú fülke, amelyek egyszerre a csendes szakasz
bevezetését is jelentik. Ezekben a fülkékben
nem lehet majd hangoskodni, és telefonálni,
ezáltal nyugodt pihenést tesz majd lehetővé. A
kocsi középső részén termes 1.
osztályú ülések találhatók.
Az egységes, modern megjelenésű szerelvényeken már három kocsiosztály lesz
A két új típus megjelenése
mindenképp örvendetes, számos előremutató,
újszerű szolgáltatást sikerült betervezni a
MÁV-Start csapatának. Bízunk benne, hogy az
összeszerelés minősége is legalább annyira
jó lesz, mint a tervek, és ami még nagyon fontos:
most már tényleg belátható időn belül
forgalomba is állhatnak a kocsik.
Az EuroCity flotta teljes értékű étkezőkocsija, a CAF WRmz
2017.05.22.
|
|
|
|
|
|
|
|
|