|
Felújított kocsik Felcsútra ...valóban?
Hát igen, ez áprilisi tréfa volt
|
|
Kételkedve
olvasták a felcsúti kocsikról szóló
cikkünket? Túl szép, hogy igaz legyen? Vagy
egyáltalán hogy is juthat eszébe valakinek ilyen?
Itt az este, így most már eláruljuk: a hír
áprilisi tréfa volt.
A történet valóságalapja annyi, hogy
valóban tavasszal tervezik a felcsúti vonal
megnyitását, és tényleg szerepel a
tervekben az etyeki hosszabbítás. Korszerűbb
járművekről viszont eddig sajnos még szó sem
esett, ráadásul jelen állás szerint nem is
a MÁV-Start lesz az üzemeltető, hanem a Felcsúti
Utánpótlás Neveléséért
Alapítvány - azaz gyakorlatilag egy
magánvasút. A járművek viszont mégis a
Starttól származnak: egyelőre két 2948-as mozdony,
és néhány Ba-w személykocsi lett ide
állomásítva. Ezek kisebb
felújítást ugyan kaptak, de minőségük
gyakorlatilag változatlan - leszámítva egy kocsit,
ami információink szerint légkondicionált
lesz. A járműparkról a vonal megnyitását
követően részletesebben is fogunk írni.
A modern arculattal rendelkező kocsit ábrázoló
kép alapja valóban MÁV-Start jármű,
ám az közel sem így néz ki,
zöld-sárga fényezéssel a balatonfenyvesi
gazdasági vasúton közlekedik. Utasterében sem
történt semmilyen változtatás,
továbbra is fapados, kályhafűtéses.
Ezt próbáltuk valósként bemutatni
Itt a kép eredetije - igen, ez valóban így
néz ki, a GYSEV jellegű színterv már nem vicc
A képen szándékosan elrejtettünk egy
hibát: meghagytuk a kályha csövét, és
ennek kivezetését a tetőn, miközben arról
írtunk, hogy légfűtés van - ezt többen
észre is vették. Illetve az is gyanús lehetett a
cikkben, hogy az eseményről úgy írtunk, hogy a
"mai napon" történt, amit nyilván máshogy
fogalmaznánk, ha nem csak egy napra szántuk volna az
írást. Normális esetben az időpont a
dátummal ("április elsején") határoztuk
volna meg.
A nap folyamán Fwscebookon megosztott www.menetrendek.hu
hivatkozás viszont valós volt, véletlen
egybeesés, hogy az országos MÁV-Start -
Volán integrált menetrendi kereső éppen ezen a
napon indult. Este viszont kikerült még egy
manipulált kép Facebook oldalunkra: itt azt
állítottuk, hogy egy Bhv-s ingavonat hátul
működő mozdonnyal közlekedett, mégpedig a
vezérlőkocsival kompatibilis 470-es géppel. Ez
természetesen nem volt igaz, az állítólagos
átalakító nem létezik, a fotón egy
Nagykátáról hazatérő szerelvényvonat
látható, amit húzott a Taurus, és a
másik irányba ment.
Erről azt írtuk, hogy hátul működő mozdonnyal közlekedett BDt-ből vezérelve...
...pedig valójában a másik irányba ment a vonat
Reméljük, jól szórakoztak,
örülünk, ha az áprilisi tréfáinkkal
sikerült mosolyt csalnunk az arcukra. Holnaptól
ismét a megszokott komolysággal fogunk írni.
2016.04.01.
|
|
|
|
|
|
|
|
|