főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Forgalomba állt az első felújított CAF kocsi!
EuroCity felújítási program
 
Az EuroCity flotta megújulásának következő lépéseként forgalomba állt az első kívül-belül megújult Apmz sorozatú 1. osztályú kocsi! A MÁV-Start szolnoki járműjavítójában végzett felújítás igazán jól sikerült, a minőségi anyaghasználatnak és gondos tervezésnek köszönhetően látványos fejlődés történt.

Kívülről egyből szembetűnő változás, hogy a kocsi már a MÁV-Start új minőségi távolsági arculata szerint lett fényezve, azaz fehér alapon lagúna- és enciánkék sávok futnak végig. A színterv egyelőre meglehetősen szokatlan, de nagyon újszerű, és lényegesen modernebbnek hat, mint a hagyományos azúrkék-achátszürke. Az ablakok vonalában végigfutó fekete sáv szintén dinamizmust sugall, a nagysebességű (200 km/h-s) kocsihoz kiválóan illeszkedik. Ugyanakkor hiányosság, hogy az 1. osztályra semmilyen extra (sárga színű) jelölés nem utal, ezt véleményünk szerint a jármű könnyebb felismerése érdekében a későbbiekben érdemes lenne átgondolni.


Új arculat szerinti fényezés

A kocsiba felszállva egyből érződik a fejlődés, már az előtérben is padlószőnyeg van, érződik a minőségi kialakítás. Az utastér színvilága markánsan eltér a megszokottól, amit egyrészről kicsit sajnálunk, hiszen az eredeti CAF 1. osztályú dizájn a legjobbak közé tartozik, a harmonikus színek mellett olyan apróságokra is figyeltek, mint például a tetőn lévő szőnyeg szélén végigfutó MÁV logókból álló sáv. Ugyanakkor az új színvilág letisztultabb, modernebb, az 1. osztályon szokatlan kék szín ellenére elég jól néz ki.


Modern, elegáns utastér

Újdonság, hogy a kocsiba nagyméretű asztalok lettek beépítve, ezért a korábbinál kényelmesebb körülmények között lehet majd dolgozni. Ezt segítik a konnektorok is, amelyből minden üléshez jut. Sőt, a hazai járművek között most elsőként jelenik meg az USB-s töltő, ebből szintén jut majd mindenkinek. Ha már elektronika, itt említenénk meg az elektronikus helybiztosítási rendszert: minden ülésnél van egy kis kijelző, ami kiírja a következő olyan viszonylatot, ahol az adott ülésre helyjeggyel rendelkező utas várható, így a helyjeggyel nem rendelkezők könnyebben találnak szabad ülést.


A kocsiba nagyméretű asztalok kerültek

A kocsiba nagyméretű utastájékoztató kijelzők lettek beépítve, amelyekről a legfontosabb adatok, a következő állomások, valamint várhatóan később a csatlakozások is leolvashatók. A rendszer az egyik előtérből egy érintőképernyős kijelzőről vezérelhető, de várhatóan a funkciók nagy része automatizálva lesz. Kijelző egyébként van az előterekben és a külső felületen is.


Korszerű utastájékoztató rendszer

A kocsi menetrendváltástól elsősorban az EC 172/173-as számú Hungária EuroCity vonaton várható, melyet hamarosan több másik is követ. Egy étkezőkocsi már elkészült (majd ezt is be fogjuk mutatni), és haladnak a 2. osztályú kocsik is. Bízunk benne, hogy a többi kocsi is jól fog sikerülni, esetleg más típusok is bekerülnek majd az EuroCity felújítási programba.


2016.12.06.

 
Vonatösszeállítás