|
Forgalomba állt az első felújított CAF kocsi!
EuroCity felújítási program
|
|
Az
EuroCity flotta megújulásának következő
lépéseként forgalomba állt az első
kívül-belül megújult Apmz sorozatú 1.
osztályú kocsi! A MÁV-Start szolnoki
járműjavítójában végzett
felújítás igazán jól sikerült,
a minőségi anyaghasználatnak és gondos
tervezésnek köszönhetően látványos
fejlődés történt.
Kívülről egyből szembetűnő változás, hogy a
kocsi már a MÁV-Start új minőségi
távolsági arculata szerint lett fényezve, azaz
fehér alapon lagúna- és enciánkék
sávok futnak végig. A színterv egyelőre
meglehetősen szokatlan, de nagyon újszerű, és
lényegesen modernebbnek hat, mint a hagyományos
azúrkék-achátszürke. Az ablakok
vonalában végigfutó fekete sáv
szintén dinamizmust sugall, a nagysebességű (200 km/h-s)
kocsihoz kiválóan illeszkedik. Ugyanakkor
hiányosság, hogy az 1. osztályra semmilyen extra
(sárga színű) jelölés nem utal, ezt
véleményünk szerint a jármű könnyebb
felismerése érdekében a későbbiekben
érdemes lenne átgondolni.
Új arculat szerinti fényezés
A kocsiba felszállva egyből érződik a fejlődés,
már az előtérben is padlószőnyeg van,
érződik a minőségi kialakítás. Az
utastér színvilága markánsan eltér a
megszokottól, amit egyrészről kicsit sajnálunk,
hiszen az eredeti CAF 1. osztályú dizájn a
legjobbak közé tartozik, a harmonikus színek mellett
olyan apróságokra is figyeltek, mint
például a tetőn lévő szőnyeg szélén
végigfutó MÁV logókból
álló sáv. Ugyanakkor az új
színvilág letisztultabb, modernebb, az 1.
osztályon szokatlan kék szín ellenére
elég jól néz ki.
Modern, elegáns utastér
Újdonság, hogy a kocsiba nagyméretű asztalok
lettek beépítve, ezért a korábbinál
kényelmesebb körülmények között lehet
majd dolgozni. Ezt segítik a konnektorok is, amelyből minden
üléshez jut. Sőt, a hazai járművek között
most elsőként jelenik meg az USB-s töltő, ebből
szintén jut majd mindenkinek. Ha már elektronika, itt
említenénk meg az elektronikus
helybiztosítási rendszert: minden
ülésnél van egy kis kijelző, ami kiírja a
következő olyan viszonylatot, ahol az adott ülésre
helyjeggyel rendelkező utas várható, így a
helyjeggyel nem rendelkezők könnyebben találnak szabad
ülést.
A kocsiba nagyméretű asztalok kerültek
A kocsiba nagyméretű utastájékoztató
kijelzők lettek beépítve, amelyekről a legfontosabb
adatok, a következő állomások, valamint
várhatóan később a csatlakozások is
leolvashatók. A rendszer az egyik előtérből egy
érintőképernyős kijelzőről vezérelhető, de
várhatóan a funkciók nagy része
automatizálva lesz. Kijelző egyébként van az
előterekben és a külső felületen is.
Korszerű utastájékoztató rendszer
A kocsi menetrendváltástól elsősorban az EC
172/173-as számú Hungária EuroCity vonaton
várható, melyet hamarosan több másik is
követ. Egy étkezőkocsi már elkészült
(majd ezt is be fogjuk mutatni), és haladnak a 2.
osztályú kocsik is. Bízunk benne, hogy a
többi kocsi is jól fog sikerülni, esetleg más
típusok is bekerülnek majd az EuroCity
felújítási programba.
2016.12.06.
|
|
|
|
|
|
|
|
|