|
Elkészült
az első öt ex-ÖBB Schlieren személykocsi
honosítása
A
használt, de jó állapotú
járművekkel a Budapest - Miskolc -
Sátoraljaújhely vonalon lehet majd utazni
|
|
Kevesebb,
mint egy hónappal ezelőtt, február
16-án érkezett
meg az első 10 használt ex-ÖBB
személykocsi
hazánkba. A kocsik ekkor a MÁV-Start szolnoki
telephelyére kerültek, ahol egyből neki is estek a
honosításnak, így az első kocsik
már el is
készülhettek. A járművek
érkezésekor még
nem lehetett tudni, hogy pontosan hogyan fognak kinézni, a
szabványos
azúrkék-achátszürke mellett
felmerült a vörös sávval
ellátott Fecske
színterv is. Február 17-én rajzoltunk
egy javaslatot,
ehhez egész közel áll a valós
kocsi, szinte
teljesen ilyen lett.
Próbavonat az 1-es vonalon
A kocsik a Bpmee sorozatjelet kapták, a nagy "B"
másodosztályt jelent, a kis "p" a termes
kivitelre utal,
az "m" a 24,5 méternél hosszabb
kialakítás
miatt lett felfestve, míg az "ee" a központi
energiaellátásra hívja fel a
figyelmet. A
járművek középszáma 20-76
lett,
engedélyezett sebességük 160 km/h,
valamint a RIC
forgalmú közlekedésre is alkalmasak.
Érdekesség, hogy a kocsik külső
részén
is van hangszóró, ez a
feljáróajtók
mellett található.
A használt, de jó állapotú
kocsik a 80-as
vonalra fognak kerülni
A kocsik emelt sebességű
futópróbáját Győr
és
Mosonmagyaróvár állomások
között
végezték, ilyenkor az engedélyezett
sebesség 110 százalékával,
azaz jelen
esetben 176 km/h-val kell továbbítani a vonatot.
A
megfelelő fékszázalék
elérése
céljából a szerelvénybe
két EuroCity
kocsi is be lett sorolva.
Tata állomáson robog át a
próbavonat
A termes, 2. osztályú kocsikban 80
ülőhely van, ezek
többsége páholyos
elrendezésű, de vannak
kettes ülések is. A kocsiban ugyan sajnos nincs
klíma, de az összes ablak nyitható,
ezért
nagy melegben is elviselhető az utazás. Az
ülések be
vannak számozva, ezért a Schlierenek
helybiztosítással közlekedő vonatokba is
besorozhatók. A honosítás
során a
régebbi, kopott üléshuzatok le lettek
cserélve, az új MÁV-Startos
kék huzat is
nagyon jól áll a kocsiknak. A járművek
egy
részében a közelmúltban
cserélt
üléshuzatot az ÖBB (ez olyan, mint ami a
magyar
Talentekben is van), ezek jó állapotban voltak,
ezért nem kellett ismét lecserélni
őket.
Szerettünk
volna néhány
képet készíteni a
honosítással
kapcsolatos munkákról, és a kocsik
utasteréről is Szolnokon, azonban a MÁV Zrt.
Kommunikációs Igazgatósága
ebben sajnos nem volt segítségünkre,
különösebb indoklás
nélkül
elutasították
kérésünket. Mióta a
MÁV-Start sajtórészlegét
beolvasztották a MÁV Zrt-be, azóta
akadozik a cégcsoport
kommunikációja, és az ilyen jellegű,
korábban néhány nap alatt
megszerezhető fotózási engedélyek
kiadására is rengeteget kell várni -
már ha egyáltalán
hozzájárulnak. |
2015.03.12.
|
|
|
|
|
|
|
|
|