főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
Bz a Nagykörúton ...hihetetlenül hangzott?
Április elseje, vagyis bolondok napja van
 
Ön is kételkedve olvasta az S5-ös (Tárnok - Kelenföld - Déli - Széll Kálmán tér - Széna tér - Szépvölgyi út - Óbuda) viszonylat terveit, és nem hitt a szemének, hogy Bzmot járt a Nagykörúton? Most megnyugtatunk mindenkit: a cikk csak áprilisi tréfa volt, ez így ebben a formában biztosan nem igaz.


Bz-s "fotónk" és az eredeti kép - hát igen, ez utólagos átalakítás volt

Nézzük mi volt a történet valóságalapja: a cikkben említett "A Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése c. projekt átdolgozásához szükséges tervezési feladatok" című projekt valóban létezik, még a megadott KÖZOP azonosító is stimmel, viszont ebben szó sincs a TramTrain hálózat kialakításáról, ez kizárólag a villamosokról szól. Az is igaz, hogy jelenleg vágányzár van a 4-es/6-os villamos vonalán a Széll Kálmán tér és az Oktogon között, de ez természetesen egész más okból történik, akit részletesebben érdekel, a BKK oldalán elolvashatja a valós okokat.

Ami a másik két képet illeti: a Mecwart ligeti megállónál valóban történik vágányfelújítás, viszont a sínek nem lesznek kitolva, maradnak az eredeti helyükön. A MÁV-Startos jegyautomata pedig csak utólagos átdolgozás volt, itt továbbra is csak BKK-s készülék fog üzemelni. A harmadik képen nem lett manipulálva semmi, viszont itt sem vasút épül, a váltó és a kapcsolódó vágányszakasz a fonódó villamoshálózat miatt lesz beépítve.

Az valóban igaz, hogy a budai körvasúton a '90-es évek közepéig megmaradt a teherfogalom, erről például itt látható egy fotó. A cikkben leírt útvonalon viszont így ebben a formában nem terveznek járatot indítani, gond lenne a szintbeli közúti keresztezés a Déli pályaudvarnál és a Árpád fejedelem útjánál is, emellett számos egyéb technológiai probléma jelentkezne. Az útvonalnak annyi valóságtartalma mégis van, hogy a MÁV-Start tervez egy Esztergom / Piliscsaba / Pilisvörösvár - Óbuda - Margit híd / Batthyány tér járatot indítani, viszont ez természetesen villamosvonalat nem érintene, végig vasúti pályán közlekedne.


Ez már nem áprilisi tréfa: az S73-as viszonylat a hivatalos tervekben is szerepel

2015.04.01.

 
Vonatösszeállítás