főoldalvasútvonalak listájakapcsolat felvételevasúti kocsikfejlesztési ötletek, javaslatok
         
5 évesek lettünk!
A 2009/2010-es menetrend életbe lépésével indult honlapunk
 
2009. december 13-án hosszú előkészítő munkálatok után MÁV-Vonatösszeállítás névvel elindult honlapunk. Kezdetben még csak néhány vonal összeállítása volt elérhető, ekkor csak az 1-es, 2-es, 4-es (mai 7-es), 20-as, 29-es, 30-as, 40-es, 70-es, 71-es, 80-as, 100-as, 120-as, 142-es és 150-es vonalak voltak elérhetők - a ma megszokottnál jóval kisebb részletességgel.


A 2009/2010-es menetrend életbe lépésekor így nézett ki honlapunk kezdőlapja

Bár nem tűnik soknak ez az öt év, mégis más volt még akkor a magyar vasút. Ebben az időszakban fejeződött be a posta Bhv főjavítási program, megjött a vörös Flirt motorvonatok nagy része, és már a 3. generációs IC kocsik is közlekedtek. De a gyorsvonati kocsik felújítása, a fedélzeti WIFI program, az IC+ kocsik, vagy éppen a kék-sárga Flirtek még nem voltak sehol. Viszont ekkor még voltak InterPici vonatok, a legtöbb sebes, gyors, expressz és IC vonat továbbított dohányzókocsit, és szinte minden IC vonaton volt étkezőkocsi.


Kezdetben így nézett ki a 20-as vonal lapja. Ekkor még a ma megszokott expresszvonati
minőségű szerelvények helyett Bo kocsik alkották a gyorsvonatokat, és volt dohányzókocsi is.

A 2010/2011-es menetrendváltástól bővült az elérhető vonalak köre, kicsit javítottunk a grafikán, majd 2011 márciusában elindult Facebook oldalunk, ahol aktuális változásokkal, friss hírekkel és érdekességekkel várjuk Önöket. További újdonság, hogy innentől a kocsik alatt megjelenítjük a meghirdetett és a tényleges minőség közötti különbséget, ezzel segítve az ár/érték arányban legjobb kocsi kiválasztását.


Így nézett ki első Facebook oldalunk

A 2011/2012-es menetrend életbe lépésével már minden vonal elérhető honlapunkon, ekkor vezettük be az egyszerűsített vonatösszeállításokat. Azokon a vonalakon, ahol nem közlekedik távolsági vonat (azaz jellemzően a mellékvonalakon), nem töltjük fel részletesen a vonatok összeállítását, csak felsoroljuk az előforduló típusokat. Azonban e-mailben, vagy Facebook-on továbbra is meg lehet kérdezni egy-egy konkrét vonat összeállítását, ilyenkor ezt elküldjük.

A 2013/2014-es menetrend életbe lépésével ismét változtattunk kicsit honlapunk megjelenésén, a vonatnemek ezentúl sötét háttéren, világos betűkkel jelennek meg, így egységesebb, és - az Önök visszajelzése alapján - szebb lett a felület.


Honlapunk 2014 elején

A következő nagyobb változás 2014 nyarán történt, ekkor a MÁV Zrt. Jogi Osztálya visszavonta a név és logóhasználatra vonatkozó engedélyt, ezért nevünkből kikerült a MÁV előtag, és logónk is megváltozott. A váltás miatt honlapunk nagy részét újra kellett írni, így ezt a lehetőséget kihasználva néhány dolgot módosítottunk: újrarajzoltuk a járművek képét, így még pontosabban ábrázolják a valós kocsikat, új, viszonylatszám és vonatnév szerinti keresési lehetőségeket vezettünk be, bővítettük a járművekről elérhető információkat, illetve új Facebook oldalunkon a korábbinál is több információt osztunk meg Önökkel.


5 évesek lettünk! - Ha készült volna erre az alkalomra felmatricázott kocsi, valahogy így nézne ki

Honlapunk fejlődése ezzel nem áll meg, a közeljövőre is több tervünk van. Az idei év végéig feltöltjük az összes eddig hiányzó lapot (ezeket a névváltoztatás miatt kellett ideiglenesen eltávolítanunk), majd aktiválunk néhány (most még hiányzó) funkciót, például a térképes keresést. A középtávú terveink között szerepel az informatikai rendszerünk fejlesztése, és ennek keretében egy Vonatösszeállítás API kiadása, melynek segítségével a külső alkalmazások fejlesztői is hozzáférhetnének a vonatok összeállítását tartalmazó adatokhoz. Terveink szerint készítünk egy mobilalkalmazást is, melynek segítségével út közben is egyszerűen, kényelmesen érhetők el az összeállítások, emellett naprakész információk megjelenítésére is lesz lehetőség.

Öt év alatt rengeteg e-mailt és Facebook üzenetet kaptunk tele kérdéssel, észrevétellel és javaslattal. Ezek között néha egészen mókásak is akadtak, a teljesen hozzá nem értés, a furcsa megfogalmazás, vagy egy-egy elütés miatt. Ezekből szeretnénk néhányat mutatni Önöknek - természetesen a küldő nevének feltüntetése nélkül. Az utóbbi évek egyeik legjobban vitatott változása a hibrid IC, azaz olyan vonat, amikor egyesítve van az InterCity és a gyors. Kezdjük ezzel a témával:

"Gondolom a kék kocsik (InterCity - szerk.) hamarabb odaérnek, mint a pirosak (gyorsvonati rész - szerk.), különben nem lenne indokolt a drágább jegy. Hol akasztják le ezeket a vagonokat? Ha a vonat végén vannak, hogy tudja megelőzni a piros kocsikat?"
"Vannak Szeged felé ezek a vegyesfelvágottak. Ennek a legelejére is kell jegyet venni?"
"Ha én IC-vel utazom, de nem is igazi IC-vel, hanem olyan spórolós vonattal, akkor ingyen van a helyjegy? (mivel ezt csak bizonyos esetekben írja az Elvira). Ilyenkor azokba a fülkés kocsikba is beülhetek, amelyikben piros az ülés? (AB 39-30 kocsik felújítás előtti 2. osztálya - szerk.)

Sokszor az "InterCity" szó leírása is gondot okoz. Néhány lehetséges "szinonima" erre:

"intercici"
"gyorsított expresszvonat"
"InterNet"
"hűtőkocsis vonat" (klíma - szerk.)


Születésnapi tortánk egy WRR sorozatú Utasellátó étkezőkocsiban

A vonatok összeállításával kapcsolatos kérdéseknél általában kikerülhetetlen a járműtípusok megnevezése. Természetesen nem várható el, hogy mindenki fejből tudja az összes jármű becenevét, pályaszámát és sorozatjelét is, de a kérdés megfogalmazásánál nem árt ezeknek utánanézni, különben furcsa dolog sülhet ki belőle:

"Miért vannak olyan vonatok, amire csak BMX bicikliket lehet feltenni?" (néhány pontosító kérdés után kiderült, hogy az üzenet írója a Bmx 21-05 típusú kocsik oldalán látta a sorozatjelet, amit máshogy értelmezett )
"Hány tagból állnak a kukacok? Mindegyik ugyanolyan belülről?" (A kérdező itt a BDV motorvonatokra gondolt, ezek beceneve Hernyó, amiből valahogy Kukac lett)
"Vannak azok a randizós vonatok, nem jut eszembe a neve, de nagy és piros. Mikor jön ilyen felénk?" (a "randizós vonat" kifejezéssel itt a Flirt motorvonatokra gondolt a kérdező. Apró szépséghiba, hogy a "felénk" sem volt részletesebben kifejtve.)

Néha olyan kérdéseket is kapunk, amelyeknek inkább az állomási információsnál lenne a helye. Itt is volt néhány nehezebben értelmezhető:

"A 17:10-es vonat mikor indul a Déliből?" (A kérdésben benne is volt a válasz: 17:10-kor)
"Az InterCity vonat soha nem áll meg, ugye?"
"jónapot kérem mongyákmeg mikormegyvonat békéscsaba meg aztis hogy a kőrös és a traianus vonatokon vane étkezőkocsi és magyar kocsi és tudnake magyarul avonaton kérem mongyákmeg meg ezt is gyorsankérem viszlát"


Köszönjük, hogy az elmúlt öt évben ilyen sokan olvasták honlapunkat, reméljük, a jövőben is meg lesznek elégedve munkánkkal!

2014.12.14.

 
Vonatösszeállítás
2009 - 2014