|
5 évesek
lettünk!
A 2009/2010-es menetrend
életbe lépésével indult
honlapunk
|
|
2009.
december 13-án hosszú
előkészítő
munkálatok után
MÁV-Vonatösszeállítás
névvel
elindult honlapunk. Kezdetben még csak
néhány
vonal összeállítása volt
elérhető,
ekkor csak az 1-es, 2-es, 4-es (mai 7-es), 20-as, 29-es, 30-as, 40-es,
70-es, 71-es, 80-as, 100-as, 120-as, 142-es és 150-es
vonalak
voltak elérhetők - a ma megszokottnál
jóval kisebb
részletességgel.
A 2009/2010-es menetrend életbe
lépésekor így nézett ki
honlapunk kezdőlapja
Bár nem tűnik soknak ez az öt év,
mégis
más volt még akkor a magyar vasút.
Ebben az időszakban fejeződött be a posta Bhv
főjavítási program, megjött a
vörös Flirt motorvonatok nagy része,
és már a 3. generációs IC
kocsik is közlekedtek. De a gyorsvonati kocsik
felújítása, a fedélzeti
WIFI program, az IC+ kocsik, vagy éppen a
kék-sárga Flirtek még nem voltak
sehol. Viszont ekkor még voltak InterPici vonatok, a
legtöbb sebes, gyors, expressz és IC vonat
továbbított dohányzókocsit,
és szinte minden IC vonaton volt étkezőkocsi.
Kezdetben így nézett ki a 20-as vonal lapja.
Ekkor még a ma megszokott expresszvonati
minőségű szerelvények helyett Bo kocsik
alkották a gyorsvonatokat, és volt
dohányzókocsi is.
A 2010/2011-es menetrendváltástól
bővült az elérhető vonalak köre, kicsit
javítottunk a grafikán, majd 2011
márciusában elindult Facebook oldalunk, ahol
aktuális változásokkal, friss
hírekkel és érdekességekkel
várjuk Önöket. További
újdonság, hogy innentől a kocsik alatt
megjelenítjük a meghirdetett és a
tényleges minőség közötti
különbséget, ezzel segítve az
ár/érték arányban legjobb
kocsi kiválasztását.
Így nézett ki első Facebook oldalunk
A 2011/2012-es menetrend életbe
lépésével már minden vonal
elérhető honlapunkon, ekkor vezettük be az
egyszerűsített
vonatösszeállításokat. Azokon
a vonalakon, ahol nem közlekedik
távolsági vonat (azaz jellemzően a
mellékvonalakon), nem töltjük fel
részletesen a vonatok
összeállítását,
csak felsoroljuk az előforduló típusokat. Azonban
e-mailben, vagy Facebook-on továbbra is meg lehet
kérdezni egy-egy konkrét vonat
összeállítását,
ilyenkor ezt elküldjük.
A 2013/2014-es menetrend életbe
lépésével ismét
változtattunk kicsit honlapunk
megjelenésén, a vonatnemek ezentúl
sötét háttéren,
világos betűkkel jelennek meg, így
egységesebb, és - az Önök
visszajelzése alapján - szebb lett a
felület.
Honlapunk 2014 elején
A következő nagyobb változás 2014
nyarán történt, ekkor a MÁV
Zrt. Jogi Osztálya visszavonta a név
és logóhasználatra
vonatkozó engedélyt, ezért
nevünkből kikerült a MÁV előtag,
és logónk is megváltozott. A
váltás miatt honlapunk nagy
részét újra kellett írni,
így ezt a lehetőséget kihasználva
néhány dolgot
módosítottunk: újrarajzoltuk a
járművek képét, így
még pontosabban ábrázolják
a valós kocsikat, új, viszonylatszám
és vonatnév szerinti keresési
lehetőségeket vezettünk be,
bővítettük a járművekről
elérhető információkat, illetve
új Facebook oldalunkon a korábbinál is
több információt osztunk meg
Önökkel.
5 évesek lettünk! - Ha készült
volna erre az alkalomra felmatricázott kocsi, valahogy
így nézne ki
Honlapunk fejlődése ezzel nem áll meg, a
közeljövőre is több tervünk van. Az
idei év végéig
feltöltjük az összes eddig
hiányzó lapot (ezeket a
névváltoztatás miatt kellett
ideiglenesen eltávolítanunk), majd
aktiválunk néhány (most még
hiányzó) funkciót,
például a térképes
keresést. A
középtávú terveink
között szerepel az informatikai rendszerünk
fejlesztése, és ennek keretében egy
Vonatösszeállítás API
kiadása, melynek
segítségével a külső
alkalmazások fejlesztői is
hozzáférhetnének a vonatok
összeállítását
tartalmazó adatokhoz. Terveink szerint
készítünk egy
mobilalkalmazást is, melynek
segítségével út
közben is egyszerűen, kényelmesen
érhetők el az
összeállítások, emellett
naprakész információk
megjelenítésére is lesz
lehetőség.
Öt év alatt rengeteg e-mailt és Facebook
üzenetet kaptunk tele kérdéssel,
észrevétellel és javaslattal. Ezek
között néha egészen
mókásak is akadtak, a teljesen
hozzá nem értés, a furcsa
megfogalmazás, vagy egy-egy elütés
miatt. Ezekből szeretnénk néhányat
mutatni Önöknek - természetesen a
küldő nevének feltüntetése
nélkül. Az utóbbi évek egyeik
legjobban vitatott változása a hibrid IC, azaz
olyan vonat, amikor egyesítve van az InterCity és
a gyors. Kezdjük ezzel a témával:
• |
"Gondolom
a kék kocsik (InterCity
- szerk.) hamarabb odaérnek, mint a pirosak (gyorsvonati rész -
szerk.), különben nem lenne indokolt a
drágább jegy. Hol akasztják le ezeket
a vagonokat? Ha a vonat végén vannak, hogy tudja
megelőzni a piros kocsikat?" |
• |
"Vannak
Szeged felé ezek a vegyesfelvágottak. Ennek a
legelejére is kell jegyet venni?" |
• |
"Ha
én IC-vel utazom, de nem is igazi IC-vel, hanem olyan
spórolós vonattal, akkor ingyen van a helyjegy?
(mivel ezt csak bizonyos esetekben írja az Elvira). Ilyenkor
azokba a fülkés kocsikba is beülhetek,
amelyikben piros az ülés? (AB 39-30 kocsik
felújítás előtti 2.
osztálya - szerk.) |
Sokszor az "InterCity" szó leírása is
gondot okoz. Néhány lehetséges
"szinonima" erre:
• |
"intercici" |
• |
"gyorsított
expresszvonat" |
• |
"InterNet" |
• |
"hűtőkocsis vonat" (klíma - szerk.) |
Születésnapi tortánk egy WRR
sorozatú Utasellátó
étkezőkocsiban
A vonatok
összeállításával
kapcsolatos kérdéseknél
általában kikerülhetetlen a
járműtípusok megnevezése.
Természetesen nem várható el, hogy
mindenki fejből tudja az összes jármű
becenevét, pályaszámát
és sorozatjelét is, de a
kérdés
megfogalmazásánál nem árt
ezeknek utánanézni, különben
furcsa dolog sülhet ki belőle:
• |
"Miért
vannak olyan vonatok, amire csak BMX bicikliket lehet feltenni?" (néhány
pontosító kérdés
után kiderült, hogy az üzenet
írója a Bmx 21-05 típusú
kocsik oldalán látta a sorozatjelet, amit
máshogy értelmezett ) |
• |
"Hány
tagból állnak a kukacok? Mindegyik ugyanolyan
belülről?" (A
kérdező itt a BDV motorvonatokra gondolt, ezek
beceneve Hernyó, amiből valahogy Kukac lett) |
• |
"Vannak
azok a randizós vonatok, nem jut eszembe a neve, de nagy
és piros. Mikor jön ilyen felénk?" (a "randizós vonat"
kifejezéssel itt a Flirt motorvonatokra gondolt a
kérdező. Apró szépséghiba,
hogy a "felénk" sem volt részletesebben kifejtve.) |
Néha olyan kérdéseket is kapunk,
amelyeknek inkább az állomási
információsnál lenne a helye. Itt is
volt néhány nehezebben értelmezhető:
• |
"A
17:10-es vonat mikor indul a Déliből?" (A
kérdésben benne is volt a válasz:
17:10-kor) |
• |
"Az
InterCity vonat soha nem áll meg, ugye?" |
• |
"jónapot
kérem mongyákmeg mikormegyvonat
békéscsaba meg aztis hogy a kőrös
és a traianus vonatokon vane étkezőkocsi
és magyar kocsi és tudnake magyarul avonaton
kérem mongyákmeg meg ezt is
gyorsankérem viszlát" |
Köszönjük, hogy az elmúlt
öt évben ilyen sokan olvasták
honlapunkat, reméljük, a jövőben is meg
lesznek elégedve munkánkkal!
2014.12.14.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vonatösszeállítás |
|
2009
- 2014 |
|
|